#Mazda MX-5

Mazda MX-5: a szívdöglesztés technikája
 

Mazda MX-5: a szívdöglesztés technikája

Ha a VW Bogár népautó, akkor a Mazda Miata MX-5 alighanem néproadster. Különbség, hogy a legendás német farmotorost már nem, a kis japán kétüléses nyitott sportkocsit viszont még javában gyártják. Olyannyira, hogy a lassan egymillió felé araszoló szériával a Mazda verda a világ legnagyobb számban gyártott sportkocsijának számít. Sőt, a japán gyártómű most egyfajta újabb rekorddöntésre készül: monstre-rendezvényként hirdeti az MX-5 rajongók újabb, a hollandiai Lelystadban, június 15-re trombitált világtalálkozóját.

Heimer György Heimer György

Mazda MX-5: jobb, mint a drog – fotók
 

Mazda MX-5: jobb, mint a drog – fotók

A Mazda MX-5 mindhárom generációját és kicsontozott versenyváltozatát is kipróbálhattuk az Euro-ringen, ahol szerencsére az idő is kedvezett a hancúrozáshoz. Az NA, NB és NC verziók mind-mind más ízét adták az MX-5 élménynek, a legizgalmasabbnak a második generáció tűnt, igaz, azt sperdiffivel is felvértezték. A februári velencei jubileumi Mazda-verseny főszereplője igazi csemege volt, sikerült a slick gumik és a kikapcsolt ESP közreműködésével a kavicságyat és a nedves füvet is megkóstolnunk.

Biró Csongor Biró Csongor

Mazda MX-5 teszt: csupa öröm az élet
 

Mazda MX-5 teszt: csupa öröm az élet

Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.

Biró Csongor Biró Csongor