Már fokozódik a felhajtás az új Mazda MX-5 körül
Először láthatjuk a negyedik generáció Skyactiv hajtásláncát és futóművét, továbbá egy jubileumi kiadás is bemutatkozik.
Először láthatjuk a negyedik generáció Skyactiv hajtásláncát és futóművét, továbbá egy jubileumi kiadás is bemutatkozik.
Az Automotive News Europe autóipari hírportál értesülése szerint a Mazda kétüléses sportkocsijának modellpárja nem Alfa Romeo, hanem Fiat vagy Abarth márkanév alatt kerül majd piacra.
Összejött a japán márka sportautója kedvelőinek a rekordöntés, bekerültek a Guinness-rekordok könyvébe, a legtöbb MX-5-ös egy helyen kategóriába.
A Mazda MX-5 a leggyorsabb nyitott tetős, bizonyos szempontból. Ügyes viral videóval erősített rá belépő szintű sportkocsijának népszerűségére a japán márka.
Ha a VW Bogár népautó, akkor a Mazda Miata MX-5 alighanem néproadster. Különbség, hogy a legendás német farmotorost már nem, a kis japán kétüléses nyitott sportkocsit viszont még javában gyártják. Olyannyira, hogy a lassan egymillió felé araszoló szériával a Mazda verda a világ legnagyobb számban gyártott sportkocsijának számít. Sőt, a japán gyártómű most egyfajta újabb rekorddöntésre készül: monstre-rendezvényként hirdeti az MX-5 rajongók újabb, a hollandiai Lelystadban, június 15-re trombitált világtalálkozóját.
A Mazda MX-5 frissített változata a napokban gurul le a hirosimai gyár szerelőszalagjáról, és értékesítése idén ősszel kezdetét veszi Európában.
Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.
A Mazda MX-5 mindhárom generációját és kicsontozott versenyváltozatát is kipróbálhattuk az Euro-ringen, ahol szerencsére az idő is kedvezett a hancúrozáshoz. Az NA, NB és NC verziók mind-mind más ízét adták az MX-5 élménynek, a legizgalmasabbnak a második generáció tűnt, igaz, azt sperdiffivel is felvértezték. A februári velencei jubileumi Mazda-verseny főszereplője igazi csemege volt, sikerült a slick gumik és a kikapcsolt ESP közreműködésével a kavicságyat és a nedves füvet is megkóstolnunk.
Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.